Wednesday, October 13, 2010

Sabah trip(1st day)-08102010

it is lucky for me krane pade taun ni je aku dah pergi sabah 2 kali. For this one,aku pergi krane konvokesyen abang aku diadakan pada 9 okt iaitu ari sabtu. dan krane aku pon cuti pada hari tu,so ayah aku pon mengangkut all of our family,iaitu kitaorang sume adik beradek,mak, n termasuklah akak ipar n 2 anak buah aku..total 9 orang semua. kitaorang pergi pada pgi jumaat dan sampai ke tanah semenanjung pada jumaat malam. apsal macam skema sangat,journal ke ni??hahaha.. gurau saje meh.

untuk menyenangkan kerja aku,hehe, aku bahagikan post kali nila. sebab banyak gambar aku nak letak. besela bile da download skali banyak,then nak susun2 susah plak. so, aku nak wat sket2. ala korang takde efek pape kan. korang bace je. 

ari khamis malam,aku n famili aku,tak termasuk abang aku n familinyer, bertolak dari ipoh ke rumah maksu aku yang berada di puchong. senangla kitaorang nak pergi airport. haa,kitaorang pon letak mak sedara aku yang dok skali ngan aku,makyang kat situ sebab for sure die tak leh ikut sebab die sakit. bertolak dri rumah dalam kol 8.30,sampai pon nak dekat 11 lebih. sampai2 je,kitaorang pon makan spageti yang maksu sediakan,n terus masuk tidur. n fyi,aku tak boleh tidur langsung!! penatla msj ngan sorang atok tu,tpi aku takleh nak tidur2 jgak. sampaila abang aku sampai pukul 1 lebih,sebab die bertolak dri umah lambat, pon aku xleh tidur. last2 aku tidur gak kot dlm 3.15,tapi kena jage balik pukul 3.45 pgi. yela kne mandi coz ktorang kene bertolak dri puchong utk ke lcct paling lambat pon pkl 4.30,check in ktorang pada pukul 4.45..aku bangun2 pon tengok sume famili aku da mandi sume,so ape lagi,melompatla aku bersiap. dahla aku bersiap agak lame. last2 sblom 4.30 kitaorang bertolak. paksu aku dan pakcik nizam hantar ktorang dengan 2 buah kereta. sampai2 kat  lcct da pukul 5 lebih. jauh jugakla rasenye. 
nampak tu?kota kinabalu
ni barang ktorang..da balik,2kli gande..hehe
sampai2 sane,ape lagi,tros check in la takot terlambat sangatla pulak. ramai orang plak pagi2 cam tu. dah check in plak da pukul 5.40,cepat giler mase berlalu..so kitaorang terpaksala masuk ke tempat boarding area dan terus solat subuh. nak naik flight pukul 6.05 pagi..akhirnyer slamat la naik atas flight. dalam flight tu,ape yang aku wat? pas makan breakfast,pe lagi,bantai tido jela..ngantok seh,bayangkan aku tido setengah jam je. dalam flight pon aku rse tdo dalam sejam lebih je. nasib bek dok tepi tingkap,aksi tido aku takdelah orang nampak k. hhehe

alhamdulillah,slamat mendarat kat kota kinabalu pada pukul 9.15 pagi. selepas ambik luggage semua,kitaorang tunggu yeop man,abang sedara aku yang keje kat sabah. tengok2 dia dah sediakan 2 buah kereta,untuk kegunaan kitaorang kat situ..satu persona auto(kereta yeop man) dan kelisa auto iaitu kereta sewa..harge kete sewa ni nek tau tak,sempena musim konvokesyen ni,dri rm70 tros rm120 sehari. bukan best mana pon kereta ni,ekon die xsejuk tapi redha jela. aku plak tak dapat lak nak test drive kereta ni. saba jela..

sebenarnya kitaorang nak pergi terus tempat penginapan ktorang,tapi masalahnya lepas semayang jumaat barula boleh check  in. so destinasi pertama kitaorang ialah pergi makan!! hehe.. agak awal la utk makan tengahari sebenarnye sebab bru pukul 10 lbih tapi memandangkan ktorang breakfast awal dalam flight tu,around 7 pgi,so perut pon berbunyi dengan rancaknya,dahla tak tau nak buat ape....
mee sizling yang aku makan(xabes pon) n bubur kacang free sbb ari jumaat,sedap!!
ni kalo xkenal,zaim namanye..anak buah aku yang sulung
ni anak buah aku yang 2nd,zamil..tgk due2 bantai men game kat enset akak aku..hehe   





lepas mengabehkan mase berjam2 jugakla kat restoran tu,bek la tokey restoran tu,bgi makan bubur kacang free,menyebabkan ktorang berada lebih lame kat situ. hehehe. tapi takkan nak dok lepak lame sangat plak kan. so aku,my sis n mak ayah aku decide nak gi 1 borneo,mall yang terbesar kat sabah ni. jalan2 je sementara nak tunggu check in time. haha,jalan2 macam xpenah masuk mall,aku telah membeli sepasang kasut dan bag kat situ. murah gle cakap lu. hehehe. cantik juge,dahla akku diberi duit oleh mak aku,so bantai shopping la.. lame jugakla dok situ coz abang aku bawak kete pegi UMS,nak ambik jubah graduation die. bayangkan dok jalan dalam mall tu sampai kol 3 kot menunggu abang aku,dengan memakai wedges 5inci aku.. sangat menyesal kot..hehe..balik2 tu memang kaki ni rase nak patah..haha
my sis n our parents(nmpk hasil shopping kat tepi tu,hahah)
me and my parents ngah urut badan,ayah aku tido tu..penat la
sampai je abang aku ambik kitaorang kat 1 borneo,kitaorang terusla pergi ke tempat penginapan kitaorang. ekceli kitaorang sume dok kat 2 apartment milik sykt abang sedara aku,yeop man kat bandar sierra. kiranya dok free just kene bayar duit dobi jek for selimut. memang best,apartment die lebih kurang 850 ft sq witth 3 rooms, but sangat selesa,luar dalam bilik ekon,fully furnished but xde kitchen and kettle jek..tapi sangat bersyukurla..citernye kan gune 2 apartment,tapi abang aku yang sulung taknak,better dok satu rumah jela senang nak bergerak sesama. semua ok so no hal jela,just selimut tak cukup,curikla dekat apartment lagi satu. aku tak sempatla nak ambik gambar seluruh rumah just ade satu bilik je aku sempat snap,pastu da bersepah,xkan aku nak tunjuk kat korang kan?? :P
aku kongsi bilik ngan my sis n mak,1 bilik abang 2nd aku n ayah dan lagi 1 my 1st bro ngan famili die. petang da sampai tu,aku memang nak cari katil jek,mata aku mengantok tak hengat. tapi dek anak2 sedara aku tu,mane leh tidur sangat. paling lame aku tidur sejam jek,pastu terjaga sebab lapa. ahaha. yela aku bangun pukul 5 lebih,da lame kot kitaorang lunch,kat umah pon bukan leh makan ape. haa,mase aku gi 1 borneo,famili 1st bro aku jalan2 kat k.kinabalu ni,so petang tu ayah n abang 1st aku ambik akak ipar aku dok shopping xhengat and abang aku lagi satu pegi kuar jumpe kawan die. sampai pukul 7 aku,my sis n mak tunggu kat umah nak makan dinner sebab ayah aku melencong mane ntah. hehehe. pastu makan cam orang kebulur la..hehehe. malam tu semua orang tak kuar memana sebab penat just abang 2nd aku kuar lagi jumpe kawan die. aku ape lagi bantai tengok tv jela pastu pakse masuk tidur. esok nak bangun awal wei,sini subuh pkul 6 da habes..huhuhu

No comments: