Thursday, October 14, 2010

2nd day 09102010

Ya ALLAH pagi ni memang tension giler. Malam tu sebenarnya nak dekat pukul 12 baru aku dapat tidur. Dahla hari seblomnyer aku rase aku tidur dalam 4 jam je. pagi tu plak, pukul 3 or 4 pagi ayah aku da bangun cari jam die. dah mak n akak aku bangun,bising2 cari jam. rase nak jerit pon ade tapi sabo jerla. depe da bangun bersiap2 sedangkan aku malam tu bajet nak bangun lambat sket ah,sebab da iron baju sume,tapi hampeh,tidurku terganggu. dahnyer tu,pkul 5 jugakla aku bangun. naseb bek mata tak bengkak. bukan ape ari ni la merupakan konvokesyen abang aku so abang aku kata,sebelum 6.30 da kene bertolak dah. kat sini awal sejam kan. nak sarapan lagi. pkul 7.15 plak dah kne masuk dewan. abang aku yang 1st lak wat hal pagi2 ni,die sakit perut la plak. sian akak ipar aku,nak berjalan tak dapat berjalan,nak ikut kete tak muat. so pergila kami selain famili abang aku yg 1st. sblom pergi tu ape lagi,pergi breakfast dlu ah. ktorang breakfast kat restoran kak tini,restoren fav abang aku la. die kate dlu tiap ari die gi sini kalo nak makan nasi lemak,memang tak dinafikan sedap ar. berbaloi kata orang wlupon mahal sket. tpi aku tengok kalo makan kat sabah ni memang mahal pon makanan die.
ni ler restoran sarapan fav abang aku..kak tini..
kfc kat kk ni leh nampak kat mane2..mau ade 6,7 buah kat kk jek..
lepas tu ape lagi,pergi bertolakla kitaorang ke Universiti Malaysia Sabah,untuk menghadiri konvo abang aku..
mule2 pakai kot dulu..
aku n akak aku tolong pakaikn jubah.
berangan pakai topi..haha..sempat tu
four of us
abang aku dah redi nak masuk dewan
7.15 pagi,semua para jemputan dah leh masuk ke dalam dewan. patutnye bgi sorang graduan,hanye 4 orang je leh masuk. ikutkan aku taknak masuk dewan tu,nak bagi peluang kat abang aku yang masuk,tapi dah die sakit perut pagi tu,so aku jerla yang masuk. nama je masuk 7.15 pagi tapi majlisnyer stat pukul 9 lebih kot. aku yang memang mengantok memang bantai tido kat dalam tu. malu pon buang tepi jek. :P yang lambat bukan ape,sebab canselor die masuk lambat sangat. malas nak cte sangat korang layan gambo jela ek. sian canselor aku tak ambik gambo,sebab jauh sangat pon.lagi pon aku gune kamera biase je. bukan dslr cam korang..hehehe
gambo pentas utama
para graduan ambik tempat. gambo blur cket
abang aku nak gi nek pentas.
kat UMS ni sebenarnya,3 hari diorang adekan konvo dan 2 sesi setiap hari,iaitu pagi dan petang. abang akuu bertuahla sebab die dapat sesi pagi hari yang firstt sebab die pelajar perubatan kan. so die graduate bersame2 graduan ijazah doktor falsafah dan ijazah sarjana. aku tengok diorang ambil ijazah diorang pon aku rase best. beranganla jugak,dapat ke aku nak ambik sampai doktor falsafah tu?? insyaALLAH,kalo ade rezeki. aku pon bercadang kalo diberi kesempatan nak ambik sampai sarjana(masters). insyaALLAH. dah jadi protokol kot,bile nak bagi ijazah, canselor tu kene cakap camnih "dengan kuasa yang diberikan kepada saya,saya dengan ini menganugerahkan (ijazah doktor falsafah/ijazah sarjana/ijazah sarjana muda) kepada graduan (bidang ape) seperti yang tercatat dalam buku cenderamata." yela bape banyak ijazah n bidanng kot,sampai aku n ayah aku dah hafal ape yang die cakap..hehe..lagi satu,kalo korang orang Sabah,memang akan jumpe banyaak gile nama pelik2,sampai tergelak2 aku dalam dewan. tak baik betul. hehe. jangan ambik hati ye orang Sabah. akhirnya dalam pukul 12 tu jugak abes, abang 1st aku lak die sampai. sambil tunggu abang aku tu kitaorang begambo la dlu..
nak juge aku mencapub tu..hehehe
 ni ha gamba abang aku ngan kawan2 die..semua doktor ni..hehe..banyak lagi ptutnye tpi aku letak 3 jela..

haha. sian gak abang aku. kitaorang xbagi bukak lagi jubah die tu slagi abang aku yang 1st sampai. sebabkan die sampai lambat,kitaorang lunch dulu kat gerai yang ade kat situ. pastu abang aku tu pon sampai ler. sambung lagi tangkap gambar. ssori yer kalo gambo banyak sangat. ape gune tangkap kalo tak tunjuk kan. hehe
all of our family.
hehe..dah2la tu kat konvokesyen. aku n my sis ade belikan bunga tapi lupe nak ambik gambo. ade teddy bear cute gitu. dah abes2 tu,balikla rumah. pkul 2 jugakla kot. aku pon da pnat gler. malam tu bru kluar balik. pergi ummah yeop man. best,jumpe due anak die yang comey bangat. dahla baik plak tu. bukan cam anak sedara aku. penin kpale aku dibuatnyer. kitaorang makan malam kat situ jek. abang aku lak pastu kuar lagi. takpelah bukan slalu die cuti. tyme2 ni jela nak kuor ngan kawan2 die tuh.
this is athirah. ignore pemandangan blkg yang burok itu..haha
super damn cute arissa. pandai posing yek..

No comments: