Wednesday, December 29, 2010

masak2

location: dapur

mak: pegi kupas bawang,nak gi msak ayam tu
aku: oke.(pergi crik bawang)
tbe2 opah aku masuk dapo..
aku: nape opah? nak tolong org masak ker??
opah: hah bolela jugak..ade ape aku bole buat ke?
aku:(hmm..xkn nk sroh opah masak plak..opah reti gune dapo kayu je) haa..tolong kupas bawang ni..
opah: hah bak sini..
aku pon pergila tgk ayam tgh goreng tu..balik2 jap..
opah: hah,ni nk potong camne ni?
aku: hah? siap da? cayalah..cepatnyer..ermm..potong bulat2..
opah: oke..
aku: nak papan potong x? eh,elok je opah potong..terer2..

bile pikir2 balik,mesti orang dlu lgi susah nk msak..kne jage apila sume..yela dapo kayu..lgipon method org dlu msk gne dapo je,xmcm kte,oven microwave blender sume ade..tpikn anak dara zaman skrgla plg xtau msk n malas tron dapo...opssss..mcm akula tu..hahahahah :)

tbe2 berazam nak terer msk..hahah..tpi bile pon,ak dok asrama kn..huhuhuh

2 comments:

nurajeerah said...

ala ko seludup je dapur umah ko bwk msuk uia.haha

Nur Zahidah said...

skrg mls la..bilik pn kecik..hahah..
tggu main camp t..huhuhu