Tuesday, July 19, 2011

sape yang aku nak pilih??

kesian blog ni, sedangkan facebook's status pon leh update almost everyday, tpi blog ni, ditengok pon tak. kalo die manusia, mesti die dah lame menangis mengenangkan nasib diri.. huhuhu :P

siannye kalo blog aku nangis gini. alolololo~
oklah title diatas adalah tajuk pilihan aku hari ni. korang pikir sape yang aku nak pilih ni? hahaha. alah, tak payah lah nak pikir susah sangat.

yeah it is true. it's a man. for what? boyfie? no no. tyme aku nak berboyfie ni dh lame lepas. berboyfie2 ni untuk dak2 baru nak up, bru nak mature jek. yang tak reti erti kehidupan. btol kan? for those who da experienced tu. malas nak terang lebih2 lagi. korang paham2kn jela ape yang aku nak maksudkan. haha..

of cozlah nak cter pasal lelaki idaman untuk dibuat laki, kalo bahase kasarnyela, atau yang sedap didengar, suami :) hahahaha.. dh kuarlah gatai2 die tu :P

1. Beragama/beriman
aku tak taula kalo orang len. tpi kalo korang tengok gamba ni, tak sejuk ke ati korang. bile dapat suami yang boleh jadi imam pada kite, and bakal anak2 korang kelak. as for me, for sure aku akan pilih yang suami yang boleh jadi imam dlu rather than other things. tapi bukanla jdi imam jer,tpi leh bimbing aku dalam hal2 keagamaan. yela, aku still jahil lgi. n i need more help. dengan suami soleh camni, confermla anak2 pon jadi soleh solehah ye dak?? hehehe

2. Bertanggungjawab
ni pon penting gak kan. as lelaki kan kene jadi ketua keluarga. pernah gak aku terpikir, aku rase jadi lelaki pon susah as semua hal keluarga mesti atas bahu die. tapi yela lelaki sekarang, banyak tak bertanggungjawab. no offense, guys. tang diri sendiri pon tak terurus lagi, semua still orang lain yang buat, memang takyah cakapla kan. macam mane nak urus keluarga plak kn. i think boys sekarang memang banyak kene pikir bende ni plak. tapi bende ni leh dipupuk. as far as i can see, lelaki bertggjawab ni mesti slalu jdi leader, so aku kne cari leader ke ni? hahahaha :P
bertanggungjawab pon kadang2 orang akan fikir, mestilah nak lelaki yang kaya brulah bertanggungjawab kan. but aku rasa, kaya tak penting. asalkan die feel responsible untuk menampung me and our kids, its enough. and find for us,rezeki yang ckup. its better than orang kaya, tpi berbelanja bukan2, and not for his family. n better than orang kaya sebab harta mak bapak. tak macho la doh. kalo kaya sebab hasil sendiri, barula macho beb. haha

3. Pandai berkasih-sayang
yes,dis is the truth. insyaALLAH, kalo boleh aku nak BAKAL SUAMI aku seorang yang romantik. penyayang. very caring. love me, after ALLAH, RASULLALLAH, agamanya, dan keluarganya. and not show the love for me, but also my family, and others too. not rude to others. atau summarynyer, die ni senangi oleh ramai orang. respect others. n aku harap, aku kenal my future husband, disebabkan sikap ni. hehe :))


4. Love me the way i am
i have many weaknesses. i am not perfect. but i want you to perfect me ke arah kebaikan. dari segi agama. and i want you to overcome my weaknesses. :) currently i see, banyak couple yang berubah disebabkan pasangannye. tak kirela lelaki ke perempuan. same je sume. kalo berubah ke arah kebaikan, takpelah jugak. ni tak. sedih tau. 


and biasalah. banyak lagi kalo boleh nak jdikan ciri2 lelaki idaman kte. ohh yee, npe aku tak letak hensem? sebab aku rase hensem tu sangat subjektif. and i not wish for that. kalo die takde ciri2 kat atas, awal2 den da reject. nak watpe kn. n aku rase, kalo lelaki tu da ade ciri2 kat atas, dh ckup ensem da bgi aku. btol tak korang???? hehehehe :))

not everybody perfect. nak carik orang dengan sume ciri kat atas memang susah. dis is only wishes. tak nak berharap lebih2. heee.. i'm not perfect too kan??

ni post sebab gatai nak kawen ke? ohh tak tak. just berangan je. but i prefer early marriage. LOL :P
  

No comments: