Saturday, January 22, 2011

semua da ade jalan idup masing2...

semalam aku msj ngan dian,bunyik die sedih je..
"takde sape nak ingat aku da, sume da tak nak kontek aku da"

dis friend of mine, memang jiwa die agak sensitif. aku dah maklum since ktorang kat IGOP lagi. but she still a nice friend.

yang buat aku tibe2 nak kontek die balik ni, bukan ape. i noe skrang ni period bebudak2 matrik ngah cuti. n aku pelik da lame die ni tak kontek aku coz slalu mesti die yang msj or call ak dlu. aku pon msjla die ni dlu. sejak ari pe ntah aku try nak reach die, tpi asyik terlupe je *layan korea je keje, mane taknye? buruk tol perangai :P

rupenye, bkn die sje tak nak mesej aku, tpi die macam berjauh hati. coz ramai2 membe2 die kat IGOP, semua tak nak kontek dia da. aku pon trase and sebakla jugak. memang, ble da ade new life sume and what-so-ever, membe lme akn dilupekan. but for me, as kte penah jdi kawan, kte akan jadi kawan selamanya. especially the close friends kan.

even with have new friends, new buayafriends or gelifriends, tapi ak sepatutnye kte lupe kawan2 lame kte. yeah, kte semua dah ade arah tuju kte masing2, but sape yang membentuk diri kte skrang? kawan2 kte yang dlu jugak kan?? i think, 1 mesej beharga RM0.05 sen saying 'hi' n  "how r u now?' pon da ckup menggembirekn kawan2 kte kn?  blom lagi kalo ajak hang outs sume tu. sumtimes bende tu pn penting gak untuk mengeratkn tali persahabatan kte kn.

tapi kalo aku, aku tak kesah sangatla. sape yang tak ingat aku da, aku anggap jela mereka 'busy' dengan idup diorang. what to do la kn? aku pon, maybe dalam tak sedar, dalam golongan yang dah tak ingatkn kawan2 da kot. tpi kalo ade kwn2 yang msih ingat kat aku,memang ak appreciate sgt2la..

Who finds a faithful friend, finds a treasure. -- Jewish Saying

so, at the end of the post, kepada kawan2 yang rase aku da terlupe kat korang tu, plzz ingatkan aku balik. and for those read this post, appreciate ur friends k. treasured them much as u can. aku pon dah diajar oleh ayah aku, kte mesti ade hubungan bek ngan kawan2, lgi2 dah duduk jauh2 ni. coz after families are friends. macam ade proverb tu, a friend in need are the friend indeed.

p/s: slalu orang kate facebook tak elok or others, tpi aku rse facebook ni on salah satu care utk still keep in touch with our friends right?? jdi, gunakanlah facebook anda sebaiknya :))(ayat skema)

No comments: