Friday, January 28, 2011

A+,edisi last bio lab for dis sem

Tarikh: 26th Jan
Venue : Bio Lab 1

last exp ktorang is GENETICS!
sume orang kene check blood type masing2..

mmg ari ni ditggu2 la, sebab xpenah check darah lgi. but mmg aku ni,takot nak ambik darah!! disebabkn akak aku da check darah seari sblom, so igt kalo ak xleh nak wat sangat, aku nak pakai darah die, coz genotype(term budak bio) kitaorg sme, dh ktorang twin kn. but, madam sroh buat gak. aku mmg ckop takot ngan mechanical lancet ngan jarum die tu. korang tak sakit ke???

yang aku dapat detect ade penyakit sme ngan aku, mila(camne ko nk jdi doc ni??), fizah n shahidah sun. menangis kot sume bile nak kene cucuk tu. ok hiperbola. xdela nangis tapi takotla. grup aku, pira wat dlu. memang hebat. die set jarum die 5. rileks je. dhla banyak darah die kuar. aku kalo bole tak nak 5, tpi husna kate maybe 4,5 pon tak kuar. omaigod, aku lagi sggup sakit sekali dripde kne cucuk banyak2 kali. ak wat 2nd last, after pira, qilah n husna. gne no 4. unfortunately, sket je kot darah kuar. tpi kuarla jugak. after that mila. 

ni mau check kte darah type ape
ni ler hasilnye. nmpk x agglutinate kat A and R tu?? dats mean dat i'm A+. comot sket sebab lmbat sangat letak serum2 tu. cepat sangat darah tu clot. picit darah kuar lgi tpi xbanyak yang kuar. tu yang agglutinate sket je tu. n dats my thumb too,ade darah. bjaye gak menguarkn darah sndiri!! hehe

disebabkan lab last for dis sem. semua decide nak ambik gamba.

sume dak klas bio. blur coz camera henset.
nme je darah A+,tpi nak dapat result A+ pon susah beno -.-

No comments: